Markkinoinnin koulutus Rovaniemellä on takana, ja olipa
huikean hieno sukellus markkinoinnin ajatuksiin Ilkka Kauppisen (Arctic Warriors) vetämänä, kiitos siitä.
Kävimme läpi markkinoinnin merkitystä sekä sitä, miten
markkinoidaan oikealla sekä tehokkaalla tavalla. Esimerkiksi osallistujamme
paikallinen hunajantuottaja Taina Stark (Beebike) kertoo saaneensa työpajatyyppisen
tehokkaan koulutuksen oman yrityksen markkinointiin sekä nettisivujen ja
verkkokaupan maailmaan.
Yrityksen tulee tietää kenelle ja mitä haluaa myydä. On myös
ymmärrettävä, mikä ero on sosiaalisen median ja nettisivuilla tapahtuvan
mainonnan välillä. Sanoman, ulkoasun ja viestinnän on oltava kunnossa, kuten
myös viestinnän kärjet ja pääsanoman. Toistoa, aikaa ja rahaa on markkinointiin
käytettävä, jos oikeasti haluaa esille omalla tuotteella tai palvelulla. Brändin
on oltava vahva ja ammattimainen.
Tässä puhutaan taas niistä asioista, mitkä usein varmasti
sivuutetaan. Saatetaan ajatella, ettei se markkinointi ja mainonta, saati
pakkaus, nyt niin tärkeää ole tai ei minulla sellaisiin ole aikaa. Silloin
voidaan unohtaa ajatus siitä, että tuotteita tai palveluita myytäisiin itse,
eikä ainakaan näkyvyyden ja kasvun paikkaa ole.
Hetki aikaa ja ajatusta, niin siitä se markkinoinnin pohja
lähtee.
Ilkka Kauppinen teki
meille myös videopätkän aiheesta, se tulossa jakoon myös tässä lähipäivinä.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti