keskiviikko 21. marraskuuta 2018

Onnistunut markkinointikoulutus takana Rovaniemellä


Markkinoinnin koulutus Rovaniemellä on takana, ja olipa huikean hieno sukellus markkinoinnin ajatuksiin Ilkka Kauppisen (Arctic Warriors) vetämänä, kiitos siitä.

Kävimme läpi markkinoinnin merkitystä sekä sitä, miten markkinoidaan oikealla sekä tehokkaalla tavalla. Esimerkiksi osallistujamme paikallinen hunajantuottaja Taina Stark (Beebike) kertoo saaneensa työpajatyyppisen tehokkaan koulutuksen oman yrityksen markkinointiin sekä nettisivujen ja verkkokaupan maailmaan.

Yrityksen tulee tietää kenelle ja mitä haluaa myydä. On myös ymmärrettävä, mikä ero on sosiaalisen median ja nettisivuilla tapahtuvan mainonnan välillä. Sanoman, ulkoasun ja viestinnän on oltava kunnossa, kuten myös viestinnän kärjet ja pääsanoman. Toistoa, aikaa ja rahaa on markkinointiin käytettävä, jos oikeasti haluaa esille omalla tuotteella tai palvelulla. Brändin on oltava vahva ja ammattimainen.

Tässä puhutaan taas niistä asioista, mitkä usein varmasti sivuutetaan. Saatetaan ajatella, ettei se markkinointi ja mainonta, saati pakkaus, nyt niin tärkeää ole tai ei minulla sellaisiin ole aikaa. Silloin voidaan unohtaa ajatus siitä, että tuotteita tai palveluita myytäisiin itse, eikä ainakaan näkyvyyden ja kasvun paikkaa ole.

Hetki aikaa ja ajatusta, niin siitä se markkinoinnin pohja lähtee.

Ilkka Kauppinen teki meille myös videopätkän aiheesta, se tulossa jakoon myös tässä lähipäivinä.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

HuiLaa hankkeen maaliskuu ja huhtikuun alku

Maaliskuu Pidimme maaliskuussa jälleen koulutuksia, hieman on juttujen teko venähtänyt, mutta tässä nyt avausta maaliskuusta. Robo...